Prostat Kanseri Tedavisinde Robotik Cerrahi

Günümüzde Prostat Kanseri gibi üroloji alanındaki diğer kanserlerde de robotik cerrahi artık standart tedavi halini almıştır diyebiliriz.

Ülkemizde de, grubumuz doktorlarından Prof. Dr. Tibet Erdoğru robotik cerrahiyi prostat kanseri tedavisinde en üst düzeydeki tecrübe ile gerçekleştirmektedir. 10 yıldır robotik cerrahi ile ürolojik kanserlerde ve özellikle prostat kanseri tedavisinde yüzlerce hastanın tedavisini başarılı şekilde gerçekleştirmiştir.

Prostat kanserinin robotik cerrahi ile tedavisinde ülkemizde ilk kez Prof. Dr. Tibet Erdoğru tek cerrah olarak gerçekleştirdiği periton zarı dışından robotik cerrahiyi uygulamış ve klasik uygulanan periton zarının içinden yaklaşım ile sonuçlarını literatürde yayınlamıştır.

Robotik prostat kanseri cerrahisinde öncelikle cerrahi öncesi nasıl bir cerrahi yapılacağının iyi değerlendirilmesi önemlidir. Bunun için değerlendirilmesi gereken veriler:

1. Serum PSA değeri
  2. Prostat Biopsisi raporundaki özellikle, en önemlisi Gleason Skor’dur
  3. Biopsi öncesinde ya da biopsi yapıldıktan en az 3 hafta sonra çekilmiş prostat MRI
  4. Yüksek PSA ve yüksek Gleason Skor olan hastalarda PSMA PET CT
  5. Günümüzde nadiren de olsa, tüm vücut kemik sintigrafisine de bazı vakalarda halen ihtiyaç duyulabilmektedir.

ÜroKlinik Almanya (Prof. Dr. Doğu Teber) ve İstanbul (Prof. Dr. Tibet Erdoğru) doktorlarımız bu verileri detaylı şekilde inceleyecek ve karşılıklı konsülte edecekler ve nasıl bir robotik cerrahi tedavi yaklaşımı gerekiyor karar vereceklerdir.

Prostat Kanseri’nin yukarıda belirtilen faktörlerine göre

Nasıl bir robotik cerrahisi uygulanabilir?

1. Robotik Transperitoneal ya da Ekstraperitoneal yaklaşım
  2. İki taraflı ya da tek tarafalı sinir ve damar demeti koruyucu yaklaşım (cinsel fonksiyon korunması için)
  3. Mesane boynu koruyucu yaklaşım
  4. Pelvik Lenfadenektomi genişletilmiş mi uygulanacak? Sınırlı bir alanda uygulanacak? Yoksa lenf bezlerinin çıkartılmasına gerek yok mu?
  5. Ameliyat sırasında Frozen Section yöntemi ile Patoloji doktoru ameliyathaneye gelerek prostat sınırlarında tümör kalıntısı var mı diye inceleme yapacak mı?
  1. Ameliyatınız yukarıda belirtilen faktörlere göre 1.5 saat ile 2.5 saat arasında sürecektir.
  2. Ameliyatınızda kanama minimal olmakta ve kan verilme gibi bir gereklilik olmamaktadır.
  3. Ameliyat sonrasında bizzat Prof. Dr. Tibet Erdoğru tarafından uygulanan özel pudendal sinir bloku ile hastalarımızda kesinlikle hiç bir sonda ya da ameliyat bölgesi ağrısı olmamaktadır.
  4. İdrar yoluna takılan sondanız yaklaşık 4 ile 7 gün arasında kalmaktadır.
  5. Hastanede kalış süreniz 2 gün olup, hasta ve hasta yakınlarını isteğine başlı olarak sondanın alınmasına kadar uzatılabilmektir.
  6. Ameliyattan 2-3 gün sonra bile uçağa binebilir Türkiye’deki memleketinize ya da geri Almanya’daki evinize gidebilirsiniz.

Ameliyatınız Türkiye’deki robotik ve laparoskopik cerrahi konusunda en deneyimli cerrahımız tarafından uygulandıktan sonra yaklaşık 7-8 gün sonra çıkan patolojik rapor ile doktorlarımız sizlerin nasıl bir takip ile izleneceğinize karar vereceklerdir.

Almanya’ya döndükten sonra, tüm takiplerinizde ÜroKlinik Almanya sorumlumuz Prof. Dr. Doğu Teber ve ameliyatınızı gerçekleştiren Prof. Dr. Tibet Erdoğru, ortak konsültasyonlarla beraber size yardımcı olacakladır. Ayrıca cerrahi sonrasındaki patoloji raporunuz ve PSA takip sonuçlarınız ile Ürolojik Onkoloji Konseyi’mizde ayrıca tüm verileriniz değerlendirilecektir.

Anadilinizde ve Türkiye’de en deneyimli doktorlar tarafından kaliteli sağlık hizmeti almanız ve takiplerinizin Almanya’da Kalsruhe Üroloji Klinik Başkanı, ÜroKlinik Almanya sorumlumuz Prof. Dr. Doğu Teber tarafından bizzat yapılması sizler için büyük avantaj oluşturmaktadır.

Almanya’da uçak biletiniz ve İstanbul’daki programınız ve tedaviniz tamamlandıktan sonra yine uçakla ülkenize sağlıkla geri gitmenizi ÜroKlinik İstanbul ekibimizdeki koordinatörümüz planlayacaktır.

Sizlere, sevdikleriniz ile sağlıklı günler dileriz.

Kadınlarda İdrar kaçırma

İdrarın her türlü kaçması, kişinin yaşı ya da sıkışıklık durumu ne olursa olsun bir sorundur ve normal değildir.  Özellikle hijyenik ve sosyal açıdan kişinin hayat