Varivarikoselkosel Nedir?

Yumurtalığın toplayıcı damarlarının genişlemesine varikosel denir. Bu hastalık için esas olarak bacak varisi ile aynı mekanizmalar geçerli olmakla beraber, anatomik bazı sebepler nedeni ile sıklıkla sol tarafta görülür. Nadiren çift taraflı da olabilir.

Varikosel direk olarak kişinin sağlığını etkilememekle beraber en önemli zararı sperm üretimine negative etkileyerek gösterir. Neredeyse her 100 kişiden 15’inde görülmesi nedeniyle de erkeklerde görülen kısırlığın en önemli nedenidir.

VARİKOSEL BELİRTİLERİ NELERDİR?

varikoselbelirtileriYumurtalık damarlarının genişlemesi, bu damarların dışarıdan görülebilmesi ve yumurtalıkta ağrı en sık belirtilerdir. Hafiften orta dereceli şiddete kadar görülen bu ağrılar, genellikle uzun süreli oturma, ayakta durma neticesinde artar ve kişi uzandığında ağrılar hafifler. Ağrılar geceleri, yatağa girmeden önce daha yoğun hissedilebilir ve sabah kalktığınızda ortadan kalkmış olabilir. Damarlardaki genişleme, bir süre sonra dışarıdan görülecek kadar belirginleşir ve damarlar aynı bacaklarda görülen varis benzeri bir şekil alabilir. Varikosel ilerledikçe ağrı, damarların şişmesi gibi belirtiler daha fazla hissedilebilir. Varikosel, testislerin küçülmesine neden olabilir ancak, bu belirti her hastada görülmez.

VARİKOSEL TANISI NASIL KONUR?

Tanı ancak bir üroloji uzmanı muayenesi ile konulmaktadır. Varikoselin tanısını desteklemek için Doppler ultrasonografi yapılabilir.

VARİKOSEL TEDAVİSİ KİMLERE YAPILIR?

Her varikosel hastasının ameliyat edilmesi gerekmez. Öncelikle hastanın sperm tahlili sonuçlarını ve fertilite durumunu değerlendirmek gerekir. Sperm değerleri normal olan kişiler veya çocuk sahibi olabilen kişilerde ameliyat gereksizdir.

varikosel3