Böbrek Kanseri Tedavisinde Robotik Cerrahi

(Nefron Koruyucu Tümör Eksizyonu ya da Parsiyel Nefrektomi)

Günümüzde Böbrek Kanseri gibi üroloji alanındaki diğer kanserlerde de robotik cerrahi artık standart tedavi halini almıştır diyebiliriz.

Tümör olan böbrekte, sağlam böbrek bölümünün korunarak, sadece tümör kısmının çıkartılmasına

Nefron koruyucu tümör eksizyonu ya da parsiyel nefrektomi denilmektedir.

Günümüzde 7 santimetre çapındaki tümörlere kadar bu yöntem robotik cerrahi ile rahatlıkla uygulanabilmekte, ve korunabilecek sağlam böbrek dokusu boşuna kaybedilmemiş olacaktır.

Özellikle  7 cm üzerindeki tümörler de dahi robotik cerrahi deneyimle, sağlam böbrek bölümünün korunarak, sadece tümörün çıkartılması robotik cerrahi ile çok etkili şekilde mümkün olabilmektedir.

Ülkemizde de, grubumuz doktorlarından Prof. Dr. Tibet Erdoğru tarafından robotik cerrahi ile böbrek kanseri tedavisi en üst düzeydeki deneyim ile gerçekleştirilmektedir. 10 yıldır robotik cerrahi ile ürolojik kanserlerde yüzlerce hastanın tedavisini başarılı şekilde gerçekleştirmiştir.

Böbrek kanserinin robotik cerrahi ile tedavisinde ülkemizde ilk kez Prof. Dr. Tibet Erdoğru gerçekleştirdiği periton zarı dışından (ekstraperitoneal) robotik cerrahiyi uygulamış ve klasik uygulanan periton zarının içinden yaklaşım ile sonuçları ile değerlendirilmiştir.

1. Hastalarda ekstraperitneal yaklaşımda barsakalrla temas olmamaktadır
  2. Nefron (sağlam böbrek hücrelerini) koruyucu yaklaşım ile tümörü çıkartlan böbrekte idrar oluşturma ve kanı süzme fonksiyon rahatlıkla devam edebilmektedir.

Robotik böbrek kanseri cerrahisinde öncelikle cerrahi öncesi nasıl bir cerrahi yapılacağının iyi değerlendirilmesi önemlidir. Bunun için değerlendirilmesi gereken veriler:

1. Dinamik olarak çekilmiş Renal MRI ya da BT ve MRI yada BT ürografidir.
  2. Kitlenin boyutları, böbrek damarları ve böbrek idrar havuzu ile olan ilişkisi net şekilde ortaya konulmaktadır
  3. Mutlaka toraks BT ile akciğerde bir sorun var mı değerlendirilmelidir (Özellikle 7 cm üzerindeki tümörlerde)
  4. MRI ve BT de böbrek ana damarları etrafında lenf bezi büyümesi var mı?
  5. Günümüzde nadiren de olsa, tüm vücut kemik sintigrafisine de bazı vakalarda halen ihtiyaç duyulabilmektedir.

ÜroKlinik Almanya (Prof. Dr. Doğu Teber) ve İstanbul (Prof. Dr. Tibet Erdoğru) doktorlarımız bu verileri detaylı şekilde inceleyecek ve karşılıklı konsülte edecekler ve

i.) Robotik cerrahi öncesinde 3D rekonstrüksiyon ile tümör ve böbrek yapıları değerlendirilir

ii.) Nasıl bir robotik cerrahi tedavi yaklaşımı gerekiyor (ekstraperitoneal mi? transperitoneal mi gibi)

iii.) Robotik cerrahi sırasında üreteral kateter yerletirilmesi gerekli mi?

Böbrek Kanseri’nin yukarıda belirtilen faktörlerine göre

Nasıl bir robotik cerrahisi uygulanabilir?

1. Robotik Ekstraperitoneal ya da Transperitoneal yaklaşım yapılmalı
  2. Sağlam böbrek dokusunun korunmasında iskemik süre 20 dakikanın altında tutulmaya çalışılmalıdır
  3. Böbrek ana damarları etrafında lenf bezleri çıkartılacak mı?
  4. Ameliyat sırasında Frozen Section yöntemi ile Patoloji doktoru ameliyathaneye gelerek tümör tabanın sınırlarında tümör kalıntısı var mı diye inceleme yapacak mı?
  1. Ameliyatınız yukarıda belirtilen faktörlere göre 1 saat ile 2 saat arasında sürecektir.
  2. Ameliyatınızda kanama minimal olmakta ve genellikle kan verilme gibi bir gereklilik olmamaktadır.
  3. İdrar yoluna takılan sondanız yaklaşık ertesi gün alınır.
  4. Böbrek yanına yerleştirilen dren ameliyat sonrası ikinci gün çıkartılır
  5. Hastanede kalış süreniz 2-3 gün olup, hasta ve hasta yakınlarını isteğine bağlı olarak uzatılabilmektir.
  6. Ameliyattan 5-6 gün sonra bile uçağa binebilir Türkiye’deki memleketinize ya da geri Almanya’daki evinize gidebilirsiniz.

Ameliyatınız Türkiye’deki robotik ve laparoskopik cerrahi konusunda en deneyimli cerrahımız tarafından uygulandıktan sonra yaklaşık 7-8 gün sonra çıkan patolojik rapor ile doktorlarımız sizlerin nasıl bir takip ile izleneceğinize karar vereceklerdir.

Almanya’ya döndükten sonra, tüm takiplerinizde ÜroKlinik Almanya sorumlumuz Prof. Dr. Doğu Teber ve ameliyatınızı gerçekleştiren Prof. Dr. Tibet Erdoğru, ortak konsültasyonlarla beraber size yardımcı olacakladır. Ayrıca tüm sonuçlarınız Ürolojik Onkoloji Konseyi’mizde derinlemesinde bir kere daha incelenecektir.

Anadilinizde ve Türkiye’de en deneyimli doktorlar tarafından kaliteli sağlık hizmeti almanız ve takiplerinizin Almanya’da Kalsruhe Üroloji Klinik Başkanı, ÜroKlinik Almanya sorumlumuz Prof. Dr. Doğu Teber tarafından bizzat yapılması sizler için büyük avantaj oluşturmaktadır.

Almanya’da uçak biletiniz ve İstanbul’daki programınız ve tedaviniz tamamlandıktan sonra yine uçakla ülkenize sağlıkla geri gitmenizi ÜroKlinik İstanbul ekibimizdeki koordinatörümüz planlayacaktır.

Sizlere, sevdikleriniz ile sağlıklı günler dileriz.

Kadınlarda İdrar kaçırma

İdrarın her türlü kaçması, kişinin yaşı ya da sıkışıklık durumu ne olursa olsun bir sorundur ve normal değildir.  Özellikle hijyenik ve sosyal açıdan kişinin hayat