azalmış cinsel istek

İlişkide yaşanan sorunlara veya strese bağlı psikolojik sıkıntılar cinsel istekte azalmaya yol açabilir. Bununla birlikte bazı hormonal değişiklikler de cinsel istekte azalmaya neden olabilir ve bu nedenle bu şikayetle hekime başvuran hastaların testosteron seviyeleri ölçülür.

Testosteron nedir?

Erkeklerde testisten, kadınlarda ise böbrek üstü bezinden üretilen bir steroid hormondur. Yetişkin bir erkeğin kanındaki testosteron oranı kadındakinin 40-60 katı kadardır. Testosteronun erkeklerde libido, bağışıklık sistemi, kemikler ve kas kitlesini kuvvetlendirici etkileri olduğu saptanmış, bu hormonun çeşitli sebeplerle azalması sonucunda ereksiyon sorunlarını, libido kaybı, kas kitlesinde azalma ve yağlanma artışı olabileceği kaydedilmiştir. Bununla birlikte testosteron seviyelerindeki düşüklüğün erkeklerde depresyon, yorgunluk, konsantrasyon eksikliği, sıcak basmaları ve uyku bozukluğu gibi bir dizi psikolojik problemlere de yol açabileceği bilinmektedir.

Tanı

Testosteron düşüklüğü olan hastalarda genelde testis boyutlarının azaldığı görülür. Memelerde büyüme ve kas kitlesinde kayıp izlenebilir. Vücut kıllanmasında azalma, depresyon ve anksiyete bulguları saptanan bu hastalarda cinsel isteksizlik de görülmektedir.

Testosteron seviyesi gün içerisinde değiştiğinden testosteron ölçümünün sabah saatlerinde (08.00-10.00) yapılması gerekir.

Tedavi

Testosteron replasman tedavisi ile azalmış cinsel istek hızla iyileşir ve ereksiyon problemleri büyük oranda düzelir. Bu amaçla kullanılabilecek birçok testosteron tedavi formları mevcuttur. Ülkemizde deri üstüne uygulanan testosteron jelleri ve cilt altına veya kas içine yapılantestosteron enjeksiyonları bulunmaktadır.

Testosteron replasman tedavisinin çeşitli yan etkileri mevcuttur. Jel formları ciltte kaşıntı ve irritasyona neden olabilir. Bunun yanı sıra memede hassasiyet ve ciltte akne oluşumu diğer yan etkiler arasında sayılabilir. Testosteron tedavisi kan eritrosit sayısında artışına neden olabilir ve tedavi edilmemiş prostat kanseri varlığında hastalığı alevlendirebilir.Bu nedenle testosteron replasman tedavisi alan hastalar mutlaka belirli aralıklarla kan testleri yaptırmalı ve prostat kanseri açısından gözlem altında tutulmalıdır.

Azalmış cinsel istek hakkında daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

[contact-form-7 404 "Not Found"]